לתיאום פגישת יעוץ
עם יועץ מס מומחה

התנהלות נכונה מול הביטוח הלאומי

ניוזלטר 5 הנהלת חשבונות

 בתחילת דרככם העסקית, מעמדכם בביטוח הלאומי ייקבע על-פי הצהרה שתידרשו למלא בטופס דין וחשבון רב שנתי. מצ"ב קישור לטופס

https://www.btl.gov.il/טפסים%20ואישורים/Documents/T6101.pdf

טופס זה ישמש גם לעדכון על שינויים במהלך הפעילות השוטפת.

הביטוח הלאומי רואה לנגד עיניו  שתי מעמדות לבעלי עסקים:

 

 .1עצמאי מבוטח–  עוסק זה משלם ביטוח לאומי מהשקל הראשון על הכנסתו נטו, שלמעשה זהו המס הסופי שנוחת על כולם לטובת תנאים סוציאליים שרצוי שלא נזדקק להם. מדובר כאן בשני דרגות מס, הדרגה הנמוכה, נכון לשנת 2016 הינה 5678 ₪ והמס עליה הינו כ-10%. צריך אבל להבין שאם בזבזנו כבר חלק מהדרגה הנ"ל במסגרת משכורת, אזי לא נהיה זכאים לשימוש כפול בדרגה זו, ובדרגה הגבוהה נשלם כ-16%.

2. עצמאי שאיננו עונה להגדרה– לעוסק זה אין ביטוח, כך שעל מנת להשתייך למעמד זה, יש להימנע ממילוי התנאים המגדירים את אותו עובד כעצמאי, והם:

א.      מעל 20 שעות עבודה בשבוע

ב.      רווח נקי מעל 50% מהשכר הממוצע במשק

ג.       מעל 12 שעות עבודה בשבוע וגם הכנסה מעל 15% מהשכר הממוצע במשק

יש להדגיש כי מי שנמצא במעמד של עצמאי, שאיננו עונה להגדרה ואף אין לו ביטוח ממקום אחר, ייאלץ לשלם סכום מינימום של כ-168 ₪ (אלא אם קיים פטור, למשל, היותה של אישה נשואה).

אני ממליץ מאד לשלם את התשלומים השוטפים לביטוח הלאומי דרך הוראת קבע בכרטיס אשראי ולא להתעסק בתשלומים אלו כל חודש. יחד עם זאת, חשוב להבין כי הוראת הקבע חלה רק על התשלומים השוטפים וכל תשלום חריג, אם בעבור דוח או בעקבות שינוי בגובה התשלום, נדרש לשלמו בנפרד.

 

אודות ההתנהלות מול הביטוח הלאומי תוכלו לקרוא במאמר המופיע בקישור הבא:

 https://www.mento.co.il/עשר-המכות-בביטוח-לאומי/ייצוג-מול-רשות-המיסים/65/3/

הנכם מוזמנים להגיב או לשאול בתחתית המאמר, ואנא הקדישו רגע מזמנכם ולחצו לנו לייק בעמוד הבית.

המידע בניוזלטר הנוכחי איננו תחליף לייעוץ אישי והעובדות מובאות בכללותן